سفارش تبلیغ
صبا ویژن
این آگهی ارتباطی با نویسنده وبلاگ ندارد!
   

این تویی که اغیار را ازدل های دوستانت زدودی ... و چون عالَم ها آن را وحشت زده کند، تو همدم آنانی . [امام حسین علیه السلام ـ در دعای روز عرفه ـ]

تازه‌نوشته‌هاآخرین فعالیت‌هامجموعه‌نوشته‌هافرزندانم

[بیشتر]

[بیشتر]

[بیشتر]

[بیشتر]

در صفحه نخست می‌خوانید:  نامه مرحوم سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی به امام ره - موانع طراحی ساختار حکومت دینی 11 - داستان ِ بانکدار 6 - فلسفه حجاب - 
چه کنیم 19 + سه شنبه 95 شهریور 16 - 9:0 عصر

با فرمایش شما موافقم
‌‌‌‌منظور حقیر هم همین بود.
‌‌‌‌‌‌‌‌نکته ای که فرمودید، درمورد الگوگیری در مورد معصومین نیز همین گونه است.
‌‌‌‌به بیان شهید مطهری:منطق عملی ثابت داشتند.
‌‌‌‌نه این که در همه ی جا به یک نحو عمل میکردند.
‌‌‌‌همه ائمه از منطقی واحد پیروی میکردند
‌‌‌‌اما آن منطق در هر دوره متناسب با شرایط ظهوری وخروجی متفاوتی داشت.
‌‌‌‌‌‌‌‌حال سخن در مورد منطق عملی امام است.
‌‌‌‌بنده اول به حجیت آن فکر میکنم.یعنی اگر ما توانستیم آن منطق عملی یا آن ‌‌‌‌روح حاکم بر رفتار امام ویا مدل تصمیم گیری ایشان را استنباط کنیم، آیا ‌‌‌‌مجاز هستیم بر اساس آن عمل کنیم یا خیر؟
‌‌‌‌بر فرض آن حال سخن بر سر چگونگی آن است.
‌‌‌‌که باز اینجا ممکن است بگوییم
‌‌‌‌رهبری محترم نزدیک ترین هستند، اعلم هستند در فهم اصول حاکم بر رفتار امام.
‌‌‌‌ پس باید ایشان را فهم کنیم.
‌‌‌‌و داستان از اول

‌‌‌‌
بحث از حجیّت بحث درستی است
این‌که چه روشی در فهم اصول مورد نظر حجیّت دارد
اما اگر توانستیم با یک روش قابل اعتماد
که بتواند مؤمّن از عقاب باشد
اصول حاکم بر رفتار امام (ره) را دریابیم
دیگر استفاده از آن برای هدایت نظام به نظر نمی‌‌‌‌رسد جای تردید داشته باشد
روش بسیار مهم است
با چه روشی می‌‌‌‌توان اصول مذکور را یافت
یا همان منطق عملی معصومین (ع) را؟
سؤال دقیقاً همین‌‌‌‌جاست
استاد حسینی در جلسات 34 الی 42 تلاش می‌‌‌‌کند «روش رسیدن به حجیّت» را تغییر دهد
از طریق ارائه تفسیر جدیدی از قیامت
و «مؤمّن از عقاب»
بر مبنای فلسفی خویش
از این رو از جلسه 43 تا 50 به سراغ جامعه می‌‌‌‌رود
آن را توصیف کرده
و حجیّت را به مبنایی اجتماعی تعریف می‌‌‌‌نماید
همه و همه به یک دلیل
که بتوانند حجیّت را به نظام اجتماعی و احکام حکومتی برسانند

شاید یک راهی که به نظر می‌‌‌‌رسد همین باشد
این شیوه جدید در حجیّت را به اثبات برسانیم
اگر نیاز دارد تکمیل کنیم
تا بتوانیم ابزاری معتبر برای تشخیص منطق عملی معصومین (ع)
و ایضاً امام راحل (ره) در اختیار داشته باشیم


برچسب‌های مرتبط با این نوشته: مباحثه 267 - آقامنیر 117 -
<< مطلب بعدی: فلسفه حجاب
نوشته شده توسط: سید مهدی موشَّح نظر دهید!

دوشنبه 103 آذر 5

امروز:  بازدید

دیروز:  بازدید

کل:  بازدید

برچسب‌های نوشته‌ها
فرزند عکس سیده مریم سید احمد سید مرتضی مباحثه اقتصاد آقامنیر آشپزی فرهنگ فلسفه خانواده کار مدرسه سفر سند آموزش هنر بازی روحانیت خواص فیلم فاصله طبقاتی دشمن ساخت انشا خودم خیاطی کتاب جوجه نهج‌البلاغه تاریخ فارسی ورزش طلاق
آشنایی
چه کنیم 19 - شاید سخن حق
السلام علیک
یا أباعبدالله
سید مهدی موشَّح
آینده را بسیار روشن می‌بینم. شور انقلابی عجیبی در جوانان این دوران احساس می‌کنم. دیدگاه‌های انتقادی نسل سوم را سازگار با تعالی مورد انتظار اسلام تصوّر می‌نمایم. به حضور خود در این عصر افتخار کرده و از این بابت به تمام گذشتگان خود فخر می‌فروشم!
فهرست

[خـانه]

 RSS     Atom 

[پیام‌رسان]

[شناسـنامه]

[سایت شخصی]

[نشانی الکترونیکی]

 

شناسنامه
نام: سید مهدی موشَّح
نام مستعار: موسوی
جنسیت: مرد
استان محل سکونت: قم
زبان: فارسی
سن: 44
تاریخ تولد: 14 بهمن 1358
تاریخ عضویت: 20/5/1383
وضعیت تاهل: طلاق
شغل: خانه‌کار (فریلنسر)
تحصیلات: کارشناسی ارشد
وزن: 125
قد: 182
آرشیو
بیشترین نظرات
بیشترین دانلود
طراح قالب
خودم
آری! طراح این قالب خودم هستم... زمانی که گرافیک و Html و جاوااسکریپت‌های پارسی‌بلاگ را می‌نوشتم، این قالب را طراحی کردم و پیش‌فرض تمام وبلاگ‌های پارسی‌بلاگ قرار دادم.
البته استفاده از تصویر سرستون‌های تخته‌جمشید و نمایی از مسجد امام اصفهان و مجسمه فردوسی در لوگو به سفارش مدیر بود.

در سال 1383

تعداد بازدید

Xکارت بازی ماشین پویا X